خطاهای سئو برای فروشگاه اینترنتی

اشتباهات رایج در سئو سایت فروشگاهی 6 اشتباه رایج سئو فروشگاهی

حتی اگر این مشکل در زمان طراحی به وجود آمده باشد جای نگرانی نیست. باتوجه به CMS که استفاده می‌کنید (وردپرس در این مورد بهترین است)، می‌توانید «الگوهای url» را تغییر دهید که این تغییرات در کل سایت اعمال میشوند. اگر نه، برنامه نویس شما می تواند URL های پویا را با استفاده از فایل “htaccess” بازنویسی کند. توجه کنید که حتما بعد از اصلاح ساختار آدرس صفحات، آدرسهای قدیمی را به آدرس جدید ریدایرکت کنید. خزنده موتور جستجو یک ربات است که اگرچه هوشمندسازی شده، اما مشابه انسان عمل نمیکند، بلکه طبق برنامه ریزی از پیش تعیین شده حرکت میکتد. وقتی وارد وبسایت شما میشود باید مسیر حرکت واضح و مناسبی داشته باشد تا بتواند سایت را به خوبی و کامل بخزد و ایندکس نماید.

از طرفی فرایند کراول صفحات طولانی‌تر می‌شود و حجم زیادی از کراول بادجت صرف خریدن صفحاتی می‌شود که قدیمی هستند و دیگر نیازی به crawl یا ایندکس‌گذاری ندارند. اگر می خواهیم فروشگاه آنلاینی که راه اندازی کرده ایم به هدف خود برسد، بدون شک باید برای ارتقای سئو سایت برنامه ای جدی داشته باشیم. اما سئوی فروشگاه های اینترنتی نیز مثل هر کار مهم دیگری با چالش هایی همراه است. خوشبختانه برای عبور از این چالش ها می توانیم نگاهی به نمونه های بزرگ و موفق حوزه تجارت الکترونیک بیاندازیم و از آنها الگو بگیریم. به همین منظور در این مطلب از ژاکت به بزرگ ترین چالش‌ های سئو فروشگاه اینترنتی اشاره کرده و نحوه عبور از آنها را نیز بررسی می کنیم.

این روش به‌طور طبیعی به کاربران و الگوریتم‌ها کمک می‌کند تا محتوای سایت بهینه و مفهومی باقی بماند. در نهایت، آگاهی از انواع ارور های سایت و دلایل وقوع آن‌ها به مدیران وب‌سایت و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا مشکلات را سریع‌تر شناسایی و رفع کنند. هر خطا می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل خاص در سایت، سرور یا شبکه باشد که تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربری و عملکرد کلی سایت دارد. با به‌کارگیری روش‌های مناسب و انجام بهینه‌سازی‌های لازم، می‌توان از وقوع این ارورها که باعث افزایش نرخ پرش می‌شوند، جلوگیری کرد و محیطی پایدار و قابل اعتماد برای کاربران فراهم ساخت. استراتژی بک لینک در وب سایت‌های فروشگاهی با توجه به بالا بودن تعداد محصولات باید با دقت و وسواس بیشتری انجام شوند.

استفاده از هوش مصنوعی این روزها بسیار زیاد شده است اما یکی از مشکلات رایج سئو نیز استفاده از همین هوش مصنوعی برای تولید محتوا است که به محتوایی بی‌کیفیت می‌انجامد. هدف گوگل ارائه‌ی مرتبط‌ترین نتایج به جستجوگران برای کوئری‌ها است. بنابراین اگر می‌خواهید در گوگل رتبه بالایی کسب کنید، باید مرتبط‌ترین نتیجه باشید. یک سایت که فروش ابزارهای سنگین دارد این ابزارها به دو دسته اصلی، ابزار گازی و ابزار برقی تقسیم می شود. صفحه زیرمجموعه اره های برقی می تواند به صفحه لندینگ سطح بالا ابزارهای گازی لینک دهد اما نباید به صفحه زیردسته اره های گازی لینک دهد. در این فروشگاه اینترنتی، لباس ها را به دسته های مردانه، زنانه، بچه گانه و دسته های دیگری که نیاز است تقسیم می کنید.

دقت کنید که برطرف کردن این خطاها در مرحلۀ نخست توسط برنامه‌نویس باید صورت بگیرد تا هیچ خطای برنامه‌نویسی وجود نداشته باشد. برای بررسی کامل و آنالیز دقیق خطاها و مشکلات برنامه‌نویسی وب سایت باید از ابزارهای آنلاین که تحلیل آنلاین سئو سایت را انجام می‌دهند کمک گرفته شود تا هیچ خطایی از چشم دور نماند. ابزارهایی که برای تحلیل وب سایت رقیبان مورد نیاز است کیوورد پلنر یا  Keyword plannerو گوگل ترندز یا  google trends است. در تحلیل وب سایت رقبا باید به عنوان‌هایی که برای محصولات و خدمات انتخاب شده است و نحوۀ دسته بندی آن‌ها همچنین محصولات و خدماتی که با عنوان برتر انتخاب شده‌اند دقت کنید. برخی از فروشندگان محصولات خود را با نام تخصصی می‌شناسند و ممکن است آن نام با نام عامیانۀ محصول متفاوت باشد. به همین دلیل باید محصولات را مطابق با شناختی که اکثر افراد از محصولات دارند در سایت معرفی کنند.

چراکه محتوای تکراری و مشابه سایت های دیگر، با جریمه ای جدی از سمت گوگل مواجه خواهد شد. یادگیری تکنیک های سئو محصولا فروشگاه اینترنتی می تواند به شما کمک کند. لینک‌ها یک فاکتور مهم رتبه‌بندی گوگل هستند و یکی از اشتباهات رایج سئو نیز عدم توجه به آن است. بنابراین اگر صفحات شما رتبه خوبی ندارند، دلیل اصلی آن می‌تواند کافی نبودن لینک‌ها یا بک‌لینک باشد. راه‌های زیادی برای ایجاد لینک وجود دارد اما راه خوب این است که ببینید رقبای شما برای گرفتن بک لینک چکار کرده‌اند و سپس می‌توانید از آنها تقلید کنید.

Schema برای سایت های فروشگاه اینترنتی ضروری است چرا که به شما اجازه می دهد به موتورهای جستجو متادیتای با ارزشی درباره محصولات خود بدهید. مثل امتیازدهی کاربران و قیمت هایی که می تواند به ساخته شدن rich results در موتورهای جستجو منجر شود و امیتازدهی ستاره ای و دیگر ویژگی های بارز را نشان دهد. از آنجا که سایت های فروشگاه اینترنتی صفحات زیادی دارند، با تشخیص مشکلات و خطاهای این صفحات می توان سئو سایت را به میزان زیادی ارتقاء داد. بیایید ببینیم شما برای دور نگه داشتن سایت فروشگاه اینترنتی خود از خطا، باید چکار کنیم. ما ابتدا با ابزارهای سئو شروع می کنیم و بعد چند پروسه جهت انجام این کار را به شما معرفی می کنیم. با یک متخصص سئو همکاری کنید تا ضمن طراحی استراتژی های لازم برای ارتقای سئو سایت، مشکلات کوچک و بزرگ را هم برطرف کند.

با انجام سئوی فروشگاهی جذب ترافیک هدفمند بیشتر، افزایش دیده شدن و در نتیجه، رشد فروش است. با استراتژی‌های سئو مؤثر، می‌توانید از رقبا پیشی بگیرید و به موفقیت‌های پایدار دست یابید. اگر سایت فروشگاهی دارید و می خواهید سفارش سئو سایت فروشگاهی بدهید. بدانید که اقدامات زیر را برای دریافت خدمات سایت خود دریافت خواهید کرد. حالا سوال پیش می آید که در سئوی سایت فروشگاهی چه کارهایی را باید انجام داد در ادامه با اقدامات این امر صحبت می کنیم.

انتخاب هر کدام از این روش‌ها به میزان پیچیدگی مشکل، سطح تخصص و دانش شما از سئو تکنیکال و وضعیت سایتتان بستگی دارد. سرعت پایین لودینگ صفحات سایت نه تنها باعث کاهش نرخ ترافیک می‌شود بلکه نرخ بانس ریت را هم بالا می‌برد. باید بدانید که امکان گذاشتن نظر برای یک وب سایت تجارت الکترونیک هم نکات مثبتی دارد و هم نکات منفی. هرچند، اگر از لحاظ سئو این مسئله را بررسی کنید، می بینید که بهتر است همیشه امکان گذاشتن نظر در سایت وجود داشته باشد. نیاز به محتوای باکیفیت بالا پس از رونمایی از الگوریتم پاندای گوگل بیشتر شده است. همچنین، همانطور که قبلا اشاره شد، سعی کنید محتوای منحصر به فرد و قابل خواندن برای توضیح محصولات تان بنویسید.

به همین دلیل، شناخت انواع کدهای ارورها در سایت و دلایل بروز آن‌ها، برای هر مدیر وب‌سایت یا توسعه‌دهنده‌ای ضروری است.در ادامه، قصد داریم به بررسی انواع مختلف خطاهای رایج در وب‌سایت‌ها بپردازیم. با شناخت این خطاها و دلایل بروز آن‌ها، می‌توانید به راحتی مشکلات وب‌سایت خود را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها اقدام کنید. همچنین، با یادگیری روش‌های پیشگیری از بروز خطاها، می‌توانید از بروز مشکلات جدی در آینده جلوگیری کنید. یکی از مهم‌ترین اقدامات و ترفندهای سئو که باید سئوکاران در جهت بهینه سازی سایت برای موتور جستجو انجام دهند بررسی خطاها و مشکلات سایت است. این خطاها در پائین آوردن رتبۀ سایت تأثیر زیادی دارند و باید برای برطرف کردن آن‌ها به تمام توصیه‌هایی که گوگل می‌کند توجه داشت.

به همین دلیل قاعده کلی این است که صفحات نباید بیشتر از ۳ کلیک با صفحه اصلی شما فاصله داشته باشند. با این حال، فکر می‌کنم در صفحات دسته‌بندی؛ اسکیما بیشتر از هر چیزی به گوگل در شناسایی نوع صفحه (دسته‌بندی) کمک می‌کند. به یاد داشته باشید، گوگل صفحات را براساس الگوریتم رتبه‌بندی می‌کند. درصورتی که هیچ محتوای متنی در صفحه نباشد فقط باعث زحمت الگوریتم می‌شود. اکنون که می‌دانیم هر صفحه باید برای کدام کلمات کلیدی و اصطلاحات بهینه شود، زمان آن است که شروع به اجرای بهینه‌سازی‌ صفحات (سئو On-page) برای کلمات کلیدی کنیم.

چنین صفحاتی با اسم زامبی پیج در سئو شناخته می‌شوند و معدل و امتیاز کلی سایت را کاهش می‌دهند. بنابراین یا آن‌ها را نسازید یا اگر نیاز است چنین صفحه‌ای داشته باشید، آن را نوایندکس کنید. در ماه مه ۲۰۲۱، گوگل معیارهایی را برای سنجش سرعت سایت معرفی کرد و از سرعت سایت به عنوان یکی از فاکتورهای سئو و رتبه بندی رونمایی کرد. اکثر سایت‌های فروشگاهی از روش اتوماتیک و قالب‌بندی شده‌ای برای پر کردن تگ‌های متا خود استفاده می‌کنند. اگر صفحات سایت شما در گوشی‌های موبایل یا دستگاه‌های با صفحه کوچکتر از دسکتاپ کامپیوتر، نامرتب و ناخوانا با تصاویر به‌هم ریخته هستند، سایتتان از نظر واکنش‌گرایی دچار مشکل است.

ساخت بک‌لینک کلاه سفید (بدون پرداخت پول) برای صفحات اصلی، دسته‌بندی و محصول بسیار مشکل است. این وضعیت باعث می‌شود برای رسیدن به رتبه ۱ بک‌لینک‌های کمتری نیاز داشته باشید. تقریبا به هر فروشگاه اینترنتی بزرگی که نگاه کنید، می‌بینید که توضیحات منحصربه‌فردی را در صفحات دسته‌بندی و محصول خود قرار داده‌اند. اما قبل از شروع؛ اگر درحال راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی هستید، باید بدانید تاثیر https در سئو یک وب‌سایت فروشگاهی بسیار زیاد است و شما باید در سایت خود از HTTPS استفاده کنید. حتما تعجب می‌کنید اگر بفهمید که چه تعداد از سایت‌های فروشگاهی از HTTPS استفاده نمی‌کنند. از آنجایی که گوگل سایت‌های موبایل پسند را در رتبه بالاتری در صفحات نتایج قرار می‌دهد، واکنش‌گرایی یا موبایل فرندلی بودن سایت اهمیت بالایی در سئو تکنیکال دارد.

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در سئو کردن سایت‌های فروشگاهی، برنامه‌ریزی برای دسته‌بندی‌هاست. در واقع در این سایت‌ها دسته‌بندی اهمیت زیادی دارد و بسیاری از کلمات را باید روی آن‌ها سئو کنید. برای مثال موتورهای جستجو، محتوای کم و حتی قابل چشم پوشی برای بررسی پیدا می کنند. با توجه به اینکه صفحات زیادی برای بررسی و رنک وجود دارد، عدم وجود محتوای جدید باعث می شود رشدی در سئو نداشته باشید. طبق گزارشات، صفحاتی که در صفحه اول گوگل رنک می شوند به طور متوسط 1890 کلمه دارند.

در بخش بعدی برخی نکات ضروری و مهم سئو محتوایی در سایت‌های فروش آنلاین ارائه شده است. از دیگر اهداف سئو تکنیکال در سایت‌های فروشگاهی مدیریت و بهینه سازی بودجه خزش (Crawling Budget) با توجه به تعداد بالای محصولات است. سرچ کنسول یک ابزار مهم در سئوی سایت است که گوگل به رایگان در اختیار کاربران قرار داده. در واقع تا وقتی سایت‌تان را در این ابزار ثبت نکنید، گوگل آن را خیلی جدی نمی‌گیرد. همینطور این ابزار به شما کمک زیادی در سئو کردن سایت فروشگاهی‌تان می‌کند.

مشتری و فروش بیشتر نصیب کسی می‌شود که شانس حضور در بین رتبه‌های برتر گوگل را داشته باشد. این را من نمی‌گویم؛ آمارها و شواهد نشان می‌دهد که به‌ترتیب، رتبه‌های یک تا سه گوگل بیشترین نرخ کلیک را دارند. در حال حاضر شبکه های اجتماعی در زندگی انسان ها به خصوص ایرانیان حرف نخست را میزند شما با کمک گرفتن از قدرت این شبکه میتوانید به فروش خود کمک زیادی کنید. مرحله بعدی لینک سازی داخلی از آن صفحه به یک یا چند صفحه‌ای است که می‌خواهید تقویتشان کنید. برای همین در اینجا چند راه برای به دست آوردن آن‌ها را به شما نشان می‌دهم. برای اینکه متوجه شوید در سایت حال حاضرتان کیوردکنیبالیزیشن وجود دارد یا خیر؛ کوئری زیر را در گوگل جستجو کنید.

ما با تحلیل دقیق، بهینه‌سازی فنی و تولید محتوای باکیفیت، رتبه سایت شما را بهبود می‌بخشیم و ترافیک هدفمند بیشتری جذب می‌کنیم. نتیجه سئو سایت فروشگاهی، افزایش فروش و رشد پایدار در دنیای رقابتی آنلاین. ایجاد یک ساختار اطلاعاتی مناسب برای سایت فروشگاهی می‌تواند تفاوت بسیاری بین شما و رقبایتان ایجاد کند. به دلیل تعدد صفحات ایجاد شده توسط محصولات، توجه به ساختار اطلاعاتی بهینه و سازگار با موتورهای جستجو در سئو فروشگاهی اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اصولا بهینه‌سازی موتورهای جستجو و طراحی استراتژی سئو همیشه با فرایند تحقیق کلمات کلیدی شروع می‌شود.

جستجوهای مرتبط گوگل در قسمت (Searches Related to) قرار دارند و مشابه ویژگی کامل‌کردن خودکار کلمات است با این تفاوت که پیشنهادات در انتهای صفحه نمایش داده‌ شده‌اند. پیدا کردن کلمات کلیدی مورد استفاده مخاطبان و اولویت‌بندی آن‌ها از جنبه‌های مختلف را تحقیق کلمات کلیدی می‌گویند. از آن‌جایی که احتمال همنوع‌خواری یا کنیبالیزیشن کلمات کلیدی در صفحات محصولات مشابه زیاد است، بهتر است مفهوم کلیدی را با استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل و خاص محصول تکمیل کنید. بعد از این که ساختار موردنظر را طراحی کردید، نوبت به پیاده‌سازی آن و معرفی ساختار به گوگل از طریق سایت‌مپ یا نقشه سایت می‌رسد. البته یک‌سری نکات کلی هم برای انتخاب نام دامنه وجود دارد که می‌توانید در مقاله «راهنمای انتخاب نام دامنه برای سایت و فروشگاه اینترنتی!

استراتژی به معنای برنامه و نقشه راهی برای رسیدن به یک هدف مشخص است؛ پس وقتی از تدوین استراتژی سئو سایت فروشگاهی حرف می‌زنیم، با چیز خیلی عجیب و پیچیده‌ای طرف نیستیم. استفاده از روش پاسخگوی آنلاین نیز میتواند به صورت غیر مستقیم بر روی میزان فروش شما تاثیر گذار باشد. گام اول ساخت محتوای طعمه؛ این است که محصول یا دسته‌بندی مهم‌تان را انتخاب کنید. سپس یک کلمه کلیدی مرتبط با آن پیدا کنید و یک محتوای جذاب و عالی تولید کنید. بسیاری از سایت‌های تولیدکنندگان محصولات؛ تمامی فروشگاه‌های (آنلاین و آفلاین) که محصولات آن‌ها را می‌فروشند؛ فهرست می‌کنند و به آن‌ها بک لینک نیز می‌دهند.

پس تا پایان این راهنما با من همراه باشید تا بیاموزید چگونه ترافیک فروشگاه‌ آنلاین خود و درنتیجه فروشتان را از گوگل زیاد کنید. مثلا من اینجا در این صفحه از سایت و محتوای مربوط به «آموزش سئو تکنیکال»، دو لینک داخلی مختلف با انکرتکست های «ساختار صحیح سایت در سئو» و «لینک سازی داخلی» به کار بردم. بهترین روش حل این مشکل این است که اطمینان حاصل کنید تمام صفحات وب‌سایت محتوای مفیدی را پوشش می‌دهند. مثلا می‌توانید مطالبی تحت عنوان «مزایای محصول» یا «نحوه استفاده از محصول»، در کنار تصاویر و ویدیوهای کاربردی منتشر کنید. بعلاوه، باید نظرات را مدیریت کنید تا مطمئن شوید تاثیر خوبی بر روی سئو سایت شما دارند.

این به کاهش زمان لازم برای خزیدن سایت شما توسط موتورهای جستجو و تصمیم گیری در مورد رتبه محتوای شما کمک می کند. در صفحات وبسایت از تگ‌های مختلف استفاده می‌شود و یکی از مهم‌ترین تگ‌ها که در همه‌ی صفحات وجود دارد و موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی سایت به آن توجه می‌کنند، تگ H یا همان تگ عنوان صفحه است. بنابراین اگر می‌خواهید در گوگل رتبه خوبی داشته باشید، باید بهینه‌سازی وبسایت برای موبایل را انجام دهید. از اشتباهات رایج سئو می‌توان به سرعت بارگذاری پایین، طراحی غیر واکنش‌گرا و تجربه‌ی کاربری ضعیف اشاره کرد. به روزرسانی “Helpful Content”، کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که محتوای بی کیفیت و کپی در نتایج جستجو رتبه مناسبی نمی گیرد.

مهم است که قبل از بهینه سازی برچسب های TITLE یک تجزیه و تحلیل کامل کلمات کلیدی انجام دهید. هنگامی که دانستید برای چه عباراتی می خواهید رتبه بندی کنید، می توانید صفحات مربوطه را در وب سایت خود انتخاب کنید و عنوان آنها را بهینه سازی کنید. با انجام این کار، مطمئن می شوید که محتوای سایت شما با هدف جستجو مطابقت دارد و بهترین تجربه کاربری ممکن را ارائه می دهد. سئو سایت فروشگاهی برای موفقیت در دنیای آنلاین امروز امری مهم است. با اجرای استراتژی‌های بهینه‌سازی، از جمله تحقیق کلمات، بهینه‌سازی صفحات محصول و سرعت بارگذاری، می‌توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید و ترافیک هدفمند بیشتری جذب کنید.

این نمونه از اشتباهات سئو احتمالا دلیل رتبه‌بندی نشدن 96.55% صفحات است. اگر ترافیک جستجو می‌خواهید، باید عنوان‌هایی را هدف قرار دهید که جستجو می‌شوند. شما پس از تحقیق کلمه کلیدی صحیح باید توجه داشته باشید که تولید محتوای متن خود را نیز با کیفیت مناسب آماده نمایید. تجربه کاربری (UX) به نحوه تعامل کاربران با وب سایت شما اشاره دارد. اگر وب سایت شما برای استفاده دشوار باشد و کاربر پسند نباشد، کاربران به سرعت آن را ترک خواهند کرد و این امر می‌تواند بر رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد.

PPC هنوز یک راه اساسی برای به دست آوردن نتایج فوری در چشم انداز رقابتی امروز است. در برخی از سایت ها می توانید متن غنی از کلیدواژه ها را در سراسر صفحه پراکنده کنید، از جمله در تگ های عنوان و در بخش های برجسته.

اگر راه حل درست و مناسبی برای صفحات و محتوای تکراری سایت خود پیدا نکنید، رتبه و امتیاز صفحه یا محتوای اصلی از بین خواهد رفت. یکی از رایج‌ترین ابزارهای سئو برای تشخیص و شناسایی این مشکل سئو فنی؛ ابزار Google PageSpeed Insights است. این ابزار تمامی مشکلات مربوط به سرعت لودینگ سایت را به شما نشان می‌دهد. بسیاری از سایت های فروشگاهی، معمولا هزاران صفحه یا بیشتر دارند و تقریبا چندتا از این صفحات بسیار بی کیفیت هستند یا محتوای کمی دارند. بسیاری از این صفحات ممکن است مثل صفحات دیگری باشند با این که کاملا تکراری نیستند. با ابزاری مانند Screaming Frog یک بررسی کامل از نحوه خزیدن وب سایت خود انجام دهید و به دنبال نتایجی بگردید که کد HTTP آنها 302 است.

اگر در این قسمت پیام «Host had no problems in the last 90 days» را می‌بینید، یعنی هاست شما هیچ مشکلی برای خزش ایجاد نکرده‌است. اما اگر پیامی مانند «Host had problems in the past» را دیدید، یعنی هاست شما گاهی اوقات نتوانسته به درخواست‌های خزش گوگل پاسخ دهد. تنها برای آن میزان از منابع سخت‌افزاری که نیاز دارید هزینه می‌پردازید و دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های غیر موجه، در ابتدای فعالیت وب سایت خود، نخواهید داشت. TF-IDF یک متریک در پردازش زبان طبیعی (NLP) و سئو است که برای اندازه‌گیری اهمیت کلمات در یک متن خاص در مقایسه با سایر اسناد در یک مجموعه (مثلاً یک وب‌سایت یا یک دیتابیس) استفاده می‌شود. این به‌روزرسانی‌ها به طور منظم برای شناسایی و حذف سایت‌هایی که از روش‌های غیرقانونی مانند کیورد استافینگ استفاده می‌کنند، اجرا می‌شود.

کلمات کلیدی در متا تگ عنوان (Title Tag)، توضیحات متا (Meta Description) یا تگ‌های کلمه کلیدی (Meta Keywords) به‌طور افراطی تکرار می‌شوند تا موتورهای جستجو را فریب دهند. خطای 501 Not Implemented به معنای این است که سرور وب درخواست شما را درک کرده است، اما قادر به اجرای آن نیست. این خطا برخلاف خطای 500 که نشان‌دهنده یک مشکل کلی در سرور است، نشان می‌دهد که سرور برای انجام کاری که از آن خواسته شده، برنامه‌ریزی نشده است. هرچند خطای 501 به ندرت رخ می‌دهد، اما آگاهی از دلایل احتمالی بروز آن و روش‌های رفع آن، می‌تواند در مدیریت بهتر سیستم‌های شما مفید باشد. اگر از وب سایت‌های تولید بک لینک استفاده شود و یا بک لینک‌ها فقط از طرف کامنت گذاری باشد توسط الگوریتم پنگوئن سریع شناسایی و بررسی شده و به سایت رتبۀ منفی می دهد.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/